mapa_paliwowa__3dnowa

Wybrałeś usługę Chip Tuning Super VIP  która cechuje się wykonaniem nowych ustawień oprogramowania indywidualnie dla konkretnego egzemplarza - optymalizacja. Usługa skierowana dla klientów którzy oczekują znaczącej poprawy elastyczności i dynamiki jazdy.

Każde jednostki posiadają „ukryty” przez producenta potencjał , zapas mocy i momentu jest różny w zależności od konstrukcji danego silnika. Dlatego poprzez usługę Chip Tuning Super VIP uwalniamy w części „ukryte” rezerwy abyś mógł jeździć znacznie bezpieczniej i przyjemniej.

 

 

Czym się różni Wasza optymalizacja Chip Tuning Super VIP od tańszego chip tuningu?

 

Optymalizacja ma celu wykonanie takich ustawień programu aby jednostka napędowa pracowała w oparciu o odpowiednie wytyczne programu. Dokonuje się takich zmian w oprogramowaniu aby w różnych warunkach jednostka napędowa była odpowiednio sterowana. Wykonany w takiej formie program zawiera ustawione wszystkie potrzebne zależności z jakimi ma silnik doczynienia podczas różnych warunków pracy.

 

Wykonywane pomiary (mocy i momentu, elastyczności, analizy spalin AFR, danych odczytowych, temperatur) mają charakter informacyjny dla osób wykonywujących modernizację o pracy jednostki. Taką usługę są wstanie wykonywać technicy mający stosowne zrozumienie pracy silnika czy jednostki napędowej połączone z długoletnim doświadczeniem.

 

Należy zaznaczyć, iż oficjalnie brak· typowych instrukcji do seryjnych oprogramowań w kwestii co dana mapa zawiera, gdzie jest, jakie ma przewidziane zależności dlatego bardzo ważnym jest aby programista wiedział co robi.

 

  • Korzyści:
  • bezpieczniejsza praca silnika oraz lepsze osiągi
  • korzystniejsza elastyczność
  • optymalne ustawienie składu mieszanki AFR
  • korzystniejsze warunki na danym paliwie
  • bezpieczniejsza praca sprzęgła czy skrzyni automatycznej
  • odpowiednie ustawienie momentów obrotowych w zalezności od obciążenień
  • kulturalniejsza praca silnika
  • wykonanie zwiększenia mocy i momentu w zakresach wcześniej sprawdzonych

 

  • Wady: na wykonanie takiej usługi trzeba poświęcić więcej czasu i usługa potrzebuje kosztować więcej

 

W przypadku tańszych opcji chip tuningu nawet z hamownią spotyka się wielokrotnie „dopasowanie programu” dla celów samochodu co niestety wiąże się wielokrotnie z mniej odpowiednią jego pracą w dłuższym okresie czasu czy uzyskiwane mniej pożądanych efektów np: zbyt "bogata" czy "uboga" mieszanka AFR (pogorszona czy wręcz krytyczna temperatura spalin AFR). Pomiary służą przedstawienie klientowi co zyskał przez ten Tuning. Takie usługi wykonują programiści którzy robią co wiedzą.

 

  • Korzyści:
  • szybki czy wręcz ekspresowy czas wykonania
  • kusząca niższa cena

 

  • Wady:
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia jednostki napędowej
  • niższa elastyczność niż w przypadku optymalizacji indywidualnej
  • zwiększone ryzyko szybszego zużycia sprzegła
  • ryzyko "szarpania" skrzyni automatycznej czy jej nadmierne zużycie
  • niższa dynamika niż w przypadku optymalizacji indywidualnej

 

Skąd wiecie ile można dodać mocy w moim samochodzie?

 

Ukazane przyrosty to efekty już wykonanych modernizacji. Ponadto prowadzimy we własnych ośrodkach badawczych badania w zakresie poznawania możliwości i potrzeb danych jednostek napędowych. Mimo tego zawsze przyrosty są ustalane indywidualnie w zależności od aktualnej pracy egzemplarza oraz jego potencjału w momencie wykonywania modernizacji.

 

Czy przebieg ma znaczenie i do jakiego przebiegu dokonujecie tuningu?

 

Przebieg silnika ma znaczenie dlatego dokonujemy tuningu ·najczęściej w samochodach osobowych z silnikami turbo benzynowymi z przebiegami do ·+/- 150 tys. km. ·Graniczne przebiegi są różne w zależności od indywidualnej trwałości danych jednostek napędowych, mimo tego zawsze ważnym jest aby jednostka napędowa i jej osprzęt była w dobrej kondycji przed przystąpieniem do tuningu.

 

Nie wiem jaki jest stan mojego silnika co wtedy?

 

Ze względu na bezpieczeństwo Twojego pojazdu jeżeli podczas pomiarów wstępnych i diagnostyki wykryjemy znacznie niższą sprawność niż seryjna lub poważne usterki to odstępujemy od modernizacji rozliczając się tylko za pomiary i diagnostykę. W przypadku gdy wykryte usterki są drobne i zarazem możliwe do usunięcia na miejscu np.: wadliwie pracujący przepływomierz, mocno zabrudzony filtr powietrza to jeżeli części są dostępne od reki staramy się to wykonać nie miejscu.

 

Na czym dokładnie polega Chip Tuning Super VIP?

 

Usługa ta polega na wykonaniu nowych ustawień programu sterującego silnikiem czy cała jednostką napędową na podstawie seryjnego programu z Twojego egzemplarza. ·Podczas wykonywania nowych ustawień bierzemy pod uwagę możliwości konstrukcyjne jednostki napędowej, wyniki z wykonanych pomiarów, Twoje oczekiwania względem tego samochodu. Ponadto· wykonanie usług w samochodach klienta jest poparte wykonaniem wcześniejszych testów w naszych ośrodkach rozwojowo-badawczych dzięki czemu modernizacja jest bezpieczniejsza.

 

Jak przebiega u Was taka usługa krok po kroku?

 

Przedstawiamy zatem informację krok po kroku jak wygląda cała usługa u nas:

 

  • wypisanie zlecenia wraz ze sprawdzeniem stanu samochodu przed przystąpieniem do usługi
  • diagnostyka stanu jednostki napędowej przed przystąpieniem do modernizacji na podstawie odczytów ze sprzętów pomiarowych
  • wykonanie pomiarów mocy i momentu, elastyczności
  • wykonanie pomiarów analizy spalin AFR
  • sprawdzenie danych odczytowych „live data” (dane pracy silnika np.: odczyty przepływomierza, wartości i przebieg doładowania)
  • sprawdzenie ogólnego stanu kluczowych elementów samochodu np.: praca skrzyni, układu hamulcowego i etc.

 

W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji, jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za wykonane pomiary i diagnostykę wskazując zarazem co należy uczynić aby przywrócić sprawność jednostce napędowej.

 

Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji wykonujemy (ustalając przyrosty indywidualnie w zależności od potrzeb klienta i indywidualnego potencjału egzemplarza):

 

  • odczytanie programu seryjnego odpowiednią najnowszą technologią
  • na podstawie w/w pomiarów pracy silnika w Pana samochodzie, naszych danych konstrukcyjnych jak i Pana potrzeb wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z Pana egzemplarza
  • po nagraniu wykonujemy kolejne weryfikujące dokonane nowe ustawienia pomiary
  • w razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty tak aby jednostka napędowa w pełni poprawnie pracowała z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy czy analizę spalin AFR (odpowiedni stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej jest ważnym elementem modernizacji aby samochód jeździł w zakresie optymalnego spalania i bezpiecznych temperatur)

 

Jak ze skrzyniami automatycznymi, czy trzeba dokonywać specjalnych ich ustawień?

 

Tak, ·usługa obejmuje także ustawienie wstępnych nastawień pracy skrzyni biegów zawartych w oprogramowaniu co wpływa znacząco na poprawienie jej reakcji i optymalniejszą pracę. Wielokrotnie te wstępne ustawienia są subtelnie ukryte w programie sterującym silnikiem. W wyjątkowych sytuacjach koniecznym jest indywidualne wykonanie nowych ustawień także w sterowniku skrzyni biegów.

 

Czy dostanę wykresy z hamowni?

 

Tak, na potwierdzenie przekazujemy wydruki wyników pomiarów- wykresy mocy i momentu z hamowni opcjonalnie także elastyczności.

 

Czy otrzymam gwarancję na Wasz Chip tuning Super VIP?

 

Tak, 2 lata na wykonanie nowych ustawień w programie wraz z „Poradnikiem użytkownika samochodu po tuningu” będącego efektem naszego wieloletniego doświadczenia w tej branży jak i przeprowadzanych badań. Poradnik ma ułatwić Tobie odpowiednie dbanie o dany rodzaj silnika czy samochodu.

 

Masz więcej pytań?

Chcesz dowiedzieć się jaki jest najbliższy wolny termin?

To zapraszamy już teraz do kontaktu z nami - kontakt