Jedna z wielu map które znajdują się w oprogramowaniu sterowania silnikiemWybrałeś usługę Chip Tuning VIP dla silnika benzynowego wolnossącego (bez turbo) która cechuje się wykonaniem nowych ustawień oprogramowania indywidualnie dla konkretnego egzemplarza - optymalizacja. Jednakże w wielu silnikach o mniejszych pojemnością koniecznym jest wykonanie wydajniejszego dolotu powietrza - szczegóły poniżej. W przypadku gdy dana jednostka wymaga najpierw wykonania stosownych modernizacji mechanicznych celem uzyskania optymalnego i satysfakcjonującego efektu (np: sportowy kolektor wydechowy) to nasz zespół przekaze Tobie taką informację.

 

Usługa skierowana dla klientów którzy oczekują rozsądnej poprawy elastyczności jak i dynamiki uzywający samochodu co codziennej jazdy.

 

Każde jednostki posiadają „ukryty” przez producenta potencjał , zapas mocy i momentu jest różny w zależności od konstrukcji danego silnika, jego osprzetu. Dlatego poprzez usługę Chip Tuning Super VIP uwalniamy jedynie w części „ukryte” rezerwy abyś mógł jeździć znacznie bezpieczniej i przyjemniej.

 

Czym się różni Wasza optymalizacja od typowego chip tuningu na rynku?

 

Optymalizacja ma celu wykonanie takich modernizacji aby aby jednostka napędowa pracowała korzystniej. W silnikach wolnossącyh bez turbo koniecznym jest w odpowiedni sposób dostarczyć więcej powietrza w szczególności przy mniejszych pojemnościach. Dlatego najpierw dokonujemy analizy pracy silnika, jeżeli jest to potrzebne wykonania korzystniejszego dolotu powietrza. Nastepnie dokonuje się takich zmian w oprogramowaniu (praca układu zapłonowego, kalibracja pedału gazu, wtrysk paliwa) aby w różnych warunkach jednostka napędowa była odpowiednio sterowana. Wykonany w takiej formie program zawiera ustawione wszystkie potrzebne zależności z jakimi ma silnik doczynienia podczas różnych warunków pracy.

 

Wykonywane pomiary (mocy i momentu, elastyczności, analizy spalin AFR, danych odczytowych, temperatur) mają charakter informacyjny dla osób wykonywujących modernizację o pracy jednostki. Taką usługę są wstanie wykonywać technicy mający stosowne zrozumienie pracy silnika czy jednostki napędowej połączone z długoletnim doświadczeniem.

 

Należy zaznaczyć, iż oficjalnie brak· typowych instrukcji do seryjnych oprogramowań w kwestii co dana mapa zawiera, gdzie jest, jakie ma przewidziane zależności dlatego bardzo ważnym jest aby programista wiedział co robi.

 

  • Korzyści:
  • bezpieczniejsza praca silnika oraz lepsze osiągi
  • korzystniejsza elastyczność
  • optymalne ustawienie składu mieszanki AFR
  • korzystniejsze warunki pracy na danym paliwie
  • bezpieczniejsza praca sprzęgła czy skrzyni automatycznej
  • odpowiednie ustawienie momentów obrotowych w zalezności od obciążenień
  • kulturalniejsza praca silnika
  • wykonanie zwiększenia mocy i momentu w zakresach wcześniej sprawdzonych

 

  • Wady: na wykonanie takiej usługi trzeba poświęcić więcej czasu i usługa potrzebuje kosztować więcej

 

W przypadku tańszych opcji chip tuningu nawet z hamownią spotyka się wielokrotnie „dopasowanie programu” dla celów samochodu co niestety wiąże się wielokrotnie z mniej odpowiednią jego pracą w dłuższym okresie czasu czy uzyskiwane mniej pożądanych efektów np: zbyt "bogata" czy "uboga" mieszanka AFR (pogorszona czy wręcz krytyczna temperatura spalin AFR). Ponadto firma w takim przypadku twierdzi, iż można wykonać tuning elektroniczny bez zmian w dolocie powietrza mimo, że egzemplarz tego potrzebuje.

 

  • Korzyści:
  • szybki czy wręcz ekspresowy czas wykonania
  • kusząca niższa cena

 

  • Wady:
  • niskie efekty modernizacji
  • ryzyko większego spalania
  • niższa elastyczność niż w przypadku optymalizacji indywidualnej
  • ryzyko "szarpania" skrzyni automatycznej czy jej nadmierne zużycie w przypadku pozostawienia seryjnych wstępnych nastawów pracy skrzyni
  • "chimeryczna" praca silnika z uwagi na braki powietrza w przypadku wyższych temperatur czy mniejszej ilości tlenu

 

W jakim samochodzie trzeba wykonać modernizację z dolotem powietrza a w jaki bez takiej zmiany?

 

Oczywiście to moze okreslic osoba zajmujaca się kwestiami technicznymi w naszym zespole, mimo to mozna przyjąć nastepujący podział:

 

  • do 2000 ccm - zawsze z dolotem powietrza
  • pow. 2000 ccm - 3000 ccm - moze być potrzebne wykonanie, jednak nie koniecznie, może zaistnieć potrzeba zastosowania sportowego wkładu powietrza
  • pow 3000 cmm - możliwe jest wykonanie na seryjnym dolocie powietrza w przypadku odpowiedniej wydajności seryjnego układu

 

Skąd wiecie ile można dodać mocy w moim samochodzie?

 

Ukazane przyrosty to efekty już wykonanych modernizacji. Ponadto prowadzimy we własnych ośrodkach badawczych badania w zakresie poznawania możliwości i potrzeb danych jednostek napędowych. Mimo tego zawsze przyrosty są ustalane indywidualnie w zależności od aktualnej pracy egzemplarza oraz jego potencjału w momencie wykonywania modernizacji.

 

Czy przebieg ma znaczenie i do jakiego przebiegu dokonujecie tuningu?

 

Przebieg silnika ma znaczenie dlatego dokonujemy tuningu ·najczęściej w samochodach osobowych z silnikami benzynowymi z przebiegami do ·+/- 200 tys. km. ·Graniczne przebiegi są różne w zależności od indywidualnej trwałości danych jednostek napędowych, mimo tego zawsze ważnym jest aby jednostka napędowa i jej osprzęt była w dobrej kondycji przed przystąpieniem do tuningu.

 

Nie wiem jaki jest stan mojego silnika co wtedy?

 

Ze względu na bezpieczeństwo Twojego pojazdu jeżeli podczas pomiarów wstępnych i diagnostyki wykryjemy znacznie niższą sprawność niż seryjna lub poważne usterki to odstępujemy od modernizacji rozliczając się tylko za pomiary i diagnostykę. W przypadku gdy wykryte usterki są drobne i zarazem możliwe do usunięcia na miejscu np.: wadliwie pracujący przepływomierz, niska wydajność świec zapłonowych· to jeżeli części są dostępne od reki staramy się to wykonać nie miejscu.

 

Na czym dokładnie polega Chip Tuning Super VIP dla silników benzynowych?

 

Usługa ta polega na wykonaniu nowych ustawień programu sterującego silnikiem czy cała jednostką napędową na podstawie seryjnego programu z Twojego egzemplarza. W przypadku silników które mają zbyt niską wydajność seryjnego układu dolotu powietrza wykonanie ustawień elektronicznych poprzedzone jest wykonaniem korzystniejszego dolotu powietrza. Podczas wykonywania nowych ustawień bierzemy pod uwagę możliwości konstrukcyjne jednostki napędowej, wyniki z wykonanych pomiarów, Twoje oczekiwania względem tego samochodu. Ponadto wykonanie usług w samochodach klienta jest poparte wykonaniem wcześniejszych testów w naszych ośrodkach rozwojowo-badawczych dzięki czemu modernizacja jest bezpieczniejsza.

 

Jak przebiega u Was taka usługa krok po kroku?

 

Przedstawiamy zatem informację krok po kroku jak wygląda cała usługa u nas:

 

  • wypisanie zlecenia wraz ze sprawdzeniem stanu samochodu przed przystąpieniem do usługi
  • diagnostyka stanu jednostki napędowej przed przystąpieniem do modernizacji na podstawie odczytów ze sprzętów pomiarowych
  • wykonanie pomiarów mocy i momentu, elastyczności
  • wykonanie pomiarów analizy spalin AFR
  • sprawdzenie danych odczytowych „live data” (dane pracy silnika np.: odczyty przepływomierza, praca układu zapłonowego)
  • sprawdzenie ogólnego stanu kluczowych elementów samochodu np.: praca skrzyni, układu hamulcowego i etc.

 

W przypadku gdy jednostka napędowa jest w dobrej kondycji przystępujemy do modernizacji, jeżeli nie to odstępujemy od modernizacji rozliczając się za wykonane pomiary i diagnostykę wskazując zarazem co należy uczynić aby przywrócić sprawność jednostce napędowej.

 

Następnie kiedy jednostka w pełni nadaje się do modernizacji wykonujemy (ustalając przyrosty indywidualnie w zależności od potrzeb klienta i indywidualnego potencjału egzemplarza):

 

  • w przypadku gdy egzemplarz tego potrzebuje wykonanie nowego korzystniejszego dolotu powietrza wraz z odpowiednim filtrem sportowym, zbudowanie dynamizera dolotu powietrza czy zastosowanie sportowych wkładów powietrza
  • w przypadku gdy dolot powietrza jest modernizowany dobranie doświadczalnie odpowiedniej długości i średnicy potrzebnej temu egzemplarzowi
  • odczytanie programu seryjnego odpowiednią najnowszą technologią
  • na podstawie w/w pomiarów pracy silnika w Pana samochodzie, naszych danych konstrukcyjnych jak i Pana potrzeb wykonujemy nowe ustawienia bazując na seryjnym programie z Pana egzemplarza
  • po nagraniu wykonujemy kolejne weryfikujące dokonane nowe ustawienia pomiary
  • w razie potrzeby dokonujemy odpowiedniej korekty tak aby jednostka napędowa w pełni poprawnie pracowała z naciskiem na odpowiedni przebieg momentu obrotowego, kulturę pracy czy analizę spalin AFR (odpowiedni stosunek mieszanki paliwowo-powietrznej jest ważnym elementem modernizacji aby samochód jeździł efektywnie)

 

Jak ze skrzyniami automatycznymi, czy trzeba dokonywać specjalnych ich ustawień?

 

Tak, ·usługa obejmuje także ustawienie wstępnych nastawień pracy skrzyni biegów zawartych w oprogramowaniu co wpływa znacząco na poprawienie jej reakcji i optymalniejszą pracę. Wielokrotnie te wstępne ustawienia są subtelnie ukryte w programie sterującym silnikiem. W wyjątkowych sytuacjach koniecznym jest indywidualne wykonanie nowych ustawień także w sterowniku skrzyni biegów.

 

Czy dostanę wykresy z hamowni?

 

Tak, na potwierdzenie przekazujemy wydruki wyników pomiarów- wykresy mocy i momentu z hamowni opcjonalnie także elastyczności.

 

Czy otrzymam gwarancję na Wasz Chip tuning VIP?

 

Tak, 2 lata na wykonanie nowych ustawień w programie wraz z „Poradnikiem użytkownika samochodu po tuningu” będącego efektem naszego wieloletniego doświadczenia w tej branży jak i przeprowadzanych badań. Poradnik ma ułatwić Tobie odpowiednie dbanie o dany rodzaj silnika czy samochodu.

 

Masz więcej pytań?

Chcesz dowiedzieć się jaki jest najbliższy wolny termin?

To zapraszamy już teraz do kontaktu z nami - kontakt