Nowy Fiat 500 L 1.6 MJ 105 KM podczas chip tuningu i pomiarów na hamowni Maha w OpoluOgólny "downsizing" który od kilku lat opanowuje motoryzację, oferowanie silników o mniejszy pojemnościach sprawia, że silniki te "muszą być kręcone" na obroty aby dać rozsądne przyspieszenia. Od dolnych obrotów są ospałe a reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu pozostawia wiele do życzenia. 

 

Ta opóźniona reakcja to efekt blokowania momentu obrotowego z uwagi choćby na konieczność spełnienia norm emisji spalin. Jak się okazuje regulując indywidualnie taki silnik jak 1.6 MJ 105 KM można uzyskać bardzo ciekawy efekt mimo utrzymania norm. W stosunku do silników tej samej pojemności innych marek dysponuje on seryjnie wysokim momentem obrotowym który w tym egzemplarzu wynosił 318 Nm.

 

Po chip tuningu w formie indywidualnej regulacji przez sterownik zewnętrzny DPP Multichannel Bosch (najnowsza edycja 4 channel) Fiat 500 L zyskał moment aż 373 Nm. Do tego moc po tuningu to 133 KM. Z uwagi na konieczność ustalenia optymalnego składu spalin nadwyżka momentu obrotowego następuje od 1950 obrotów, a co ważne silnik po tuningu dynamicznie pracuje aż do 4400 obrotów co seryjnie możliwe było jedynie do ok. 3400 obrotów.

 

 

pdfPomiar mocy na hamowni Fiat 500 L 1.6 MJ 105 KM po tuningu na 133 KM - wykres

 

Przyspieszenie do "setki" to poprawa o 1.2 sekundy, a elastyczność biegu 4-go to już poprawa na poziomie 4.7 sekundy. Z uwagi na gwarancję forma tuningu przez sterownik zewnętrzny podłączony za pomocą fabrycznych złączy Plu&Play użytkownik może samodzielnie powrócić do ustawień seryjnych i samochód dla ASO jest w pełni seryjny.

 

 

 Na filmie możesz zobaczyć jak  w naszej Centrali w Opole-Kępa przebiega modernizacja za pomocą sterownika DPP oraz jakie są rzeczywiste efekty po tuningu u nas 

 

 

 

Opcja tuningu dla silników 1.6 MJ jest dostępna zarówno w formie wysyłkowej jak i z montażem i indywidualną regulacją u nas na miejscu. Więcej informacji - kontakt.