Wyłączanie systemów EGR w silnikach John Deere oraz Claas już możliwe w formie zakupu wysyłkowegoZ uwagi na spotykane problemy eksploatacyjne silników z seryjnymi układami (silniki serii Premium oraz CIS) EGR, zacinającymi, zacierającymi się zaworami nasz zespół opracował system sterownika zewnętrznego DPP AGRI EGR OFF który podłączany jest za pomocą fabrycznych złączy do instalacji ciągnika pozwalają silnikowi pracować z wyłaczonym zwrotnym dopływem spalin do kolektora ssącego.

 

Do tego w zestawie otrzymuje się dwie płytki ze stali nierdzewnej celem zaślepienia dopływu spalin zarówno przed zaworem EGR jak i przed chłodnicą EGR. Ponadto sterownik pozwala na ustawienie korzystniejszej zależności pomiędzy temperaturami, doładowaniem a składem mieszanki. Korzyści z zastosowania takiego zestawu i wyłączenia układu EGR to: mniejsze spalanie, stabilniejsza moc i moment silnika, wydłużenie żywotności osprzętu silnika (np: turbosprężarki, układu wtryskowego).

 

Zestaw sterownika DPP Agri EGR OFF dla silników marki John DeerePonadto przez ciągłe otwieranie się zaworu w zakresie 1500 obrotów – 2000 obrotów silnik dostaje przegrzane powietrze i "słabnie" zużywając więcej paliwa.

Ponadto narastająca nieszczelność jest przyczyną usterek silnika jak: przegrzanie i przepalenie chłodnicy EGR, nadpalenie czy przegrzanie zaworów, uszkodzenie wtryskiwaczy czy pompy wysokiego ciśnienia. 

Wykonując diagnostyki i pomiary w silnikach serii Premium czy CIS stwierdziliśmy, że w egzemplarzach mających od 1250 do 3500 godzin pracy z włączonym zaworem EGR często dochodzi do  usterek. Usterki te dotyczącą zarówno układu EGR wraz z zaworem jak i elementów na które zalezności układu EGR mają duży wpływ (turbosprężarka, pompa wysokiego ciśnienia, wtryskiwacze, chłodnica EGR). Koszty napraw sięgają od kilku do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Ponadto nikt już nie wróci nadmiernie zużytego paliwa, które sięga często od 2 do nawet 5 litrów więcej na godzinę.

Dlatego z uwagi na żywotność silnika i osprzętu, mniejsze zuzycie paliwa, stabilniejszą charakterystykę mocy i momentu warto wyłączyć zawór EGR z działania w momencie kiedy nie doszło jeszcze do  usterek.

 

pdfWykres z pomiaru mocy silnika John Deere 6 cylindrowy w ciągniku Claas - pomiar przed i po wyłączeniu układu EGR


pdfWykres z pomiaru mocy z DPP EGR OFF - ciągnik John Deere 8230 w którym mimo zmniejszenia mocy o 57 KM WOM z powodu problemu EGR sterownik silnika nie zgłaszał błędu

Opcja wyłączenia w tej formie, czyli przez sterownik DPP AGRI EGR OFF jest dostępna dla wszyskich silników marki John Deere z serii Premium czy Claas w wersjach CIS bez filtrów cząstek stałych.  

 

Dlatego montując taki zestaw DPP Agri EGR OFF zyskuje się:

  • - oszczędność paliwa na poziomie 5-10%
  • - poprawę sprawności silnika ok. 5-10%
  • - dłuższą żywotność silnika nawet o 70% (staje się ona zbliżona do silników 2V czyli bez EGR) 
  • - kulturalniejszą jego pracę
  • - w ciężkich pracach polowych znacznie mniejsze dławienie się silnika
  • - większe bezpieczeństwo jego pracy
  • - łatwy samodzielny montaż zajmujący ok. 45 minut
  • - instrukcja montażu wraz z pomocą techniczną
  • - 4 lata gwarancji na urządzenie

 

cały zestaw do wyłączania systemu EGR w ciągnikach Claas i John Deere dostarczamy przez firmę kurierską DPDDostępność zestawów w zależności od ilości w przeciągu 1 -4 dni, dla klientów którzy wykonywali u nas modernizację swoich ciągników, dla dealerów, serwisantów stosujemy rabaty. Zamówione sterowniki dostarczane są kurierem firmą DPD pod wskazany adres w Polsce.


W przypadku ciągników w których występują już w/w objawy (posiada usterki - sterownik sygnalizuje błędy, spadki mocy, znacząco zwiększone zuzycie paliwa, ubytki płynu chłodniczego, etc) rekomendujemy wykonanie pełnej usługi, w postaci precyzyjnej diagnostyki obciążeniowej (na miejsce przyjeżdza nasz wóz techniczny wraz z całą aparaturą pomiarowo - diagnostyczną), określenia przez nasz zespół aktualnej kondycji, sprawności konkretnego silnika i jego osprzętu. Po tym montaż systemu DPP AGRI EGR OFF wraz z indywidualną regulacją dla danego egzemplarza.

Więcej informacji zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami – kontakt